Skal der ske noget nyt i din virksomhed? – alt fra en ny kaffemaskine til en online udvikling af virksomheden i form af en webshop. Hvis det ekstra pift til virksomheden skal give bonus i den anden ende, vil bonussen nok gå hen at blive større ved en webshop end med en kaffemaskine til marketingsafdelingen. Bonussen kan være i form af nye potentielle kunder, der kan være med til at vækste i virksomheden. En webshop vil derfor være et godt bud til et ekstra pift.
Valg af webshop
Der er mange muligheder, når valget af webshop til virksomhedens produkter skal vælges. De mange spørgsmål melder sig på banen, og valget kan være svært, da der er både fordele og ulemper ved hver. Derfor må du i samarbejde med dine kollegaer gøre jer overvejelser om, hvilke elementer i en webshop, der er vigtige for virksomheden. I kan eventuelt finde fordele ved at benytte Magento, som den platform der passer til udviklingen af en webshop til virksomhedens produkter. Det kan dog også være, at du har fået øjnene op for WooCommerce, der også har gode egenskaber.
Forskel på platforme
Magento og WooCommerce er to forskellige platforme til udvikling af en webshop. Det kan umiddelbart være svært at gennemskue, hvilken én du skal anvende for at give din virksomhed det ekstra pift. Du kan se nogle af forskellen herunder:
- Virksomhedens størrelse
- Forsendelsesmetoder
- Serverkrav
Er virksomheden mellemstor eller stor har Magento-platformen fordele, mens en nyopstartet eller lille virksomhed med fordel kan anvende WooCommerce i begyndelsen af projektet.
Selve funktionerne i platformene har også forskelle. Forsendelsesmetoderne med WooCommerce er indstillet for dig på forhånd, mens du med Magento kan sætte dit eget præg på forsendelsesmetoderne.
Derudover er serverkravene også forskellige. WooCommerce kræver ikke nær så mange MB, som Magento gør.
Valget er dit, når du skal give virksomheden et ekstra pift.