En hvilken som helst virksomhed bør have en kommunikationsstrategi. En kommunikationsstrategi betegner den måde, virksomheden vil kommunikere på — både internt og eksternt. Er målet med virksomheden derfor vækst, er det vigtigt at have en strategi for, hvordan kommunikation skal bidrage til dette. Et eksempel kan være ved at benytte SEO.
Hvad er SEO?
SEO er en forkortelse for søgemaskineoptimering, og det bruges i mange forskellige brancher. Hvad end du vil have din hjemmeside frem på internettet, så flere kunder kan se den, eller hvis du vil dele en bestemt artikel med så mange brugere som muligt, er søgemaskineoptimering en af de bedste strategier, du kan benytte dig af. Optimeringen hjælper dig nemlig med at få din hjemmeside eller artikel forrest på søgemaskinernes sider, så der er større sandsynlighed for, at brugere klikker på dit link.
Hvordan fungerer SEO?
Søgemaskiner tjekker hele tiden internettet igennem for artikler, blogindlæg, hjemmesider og andet indhold. Dette indhold bliver kategoriseret ud fra bestemte pejlemærker, som oftest bestemmes af ord. Et eksempel kan være, at søgemaskinen finder en artikel. I denne artikel er der bestemte ord, som fortæller, at indholdet handler om kommunikation. Hvis artiklen lever op til bestemte krav, bliver den kategoriseret på søgemaskinen, så andre kan finde indholdet. Jo bedre en søgemaskine kan læse indholdet, jo bedre placering får artiklen. Ord er derfor meget vigtige, når det kommer til SEO.
Hvorfor skal jeg bruge SEO og kommunikationsstrategier?
SEO kan først og fremmest give dig bedre placeringer på søgemaskinerne, og det kan få flere potentielle kunder eller brugere til at finde frem til dit indhold. Derfor kan søgemaskineoptimering give dig nye kunder, som selvfølgelig bidrager til vækst. SEO er derfor en vigtig del af en kommunikationsstrategi, hvis målet er vækst på internettet. Er du interesseret i at vide mere, så læs mere om kommunikationsstrategier her.